ZoomNews

Ακμή: Προσοχή στη διατροφή!

Η ακμή αποτελεί τελικά ένα πολυπαραγοντικό δερματικό πρόβλημα, από το οποίο πάσχει το 90% των εφήβων. Σύμφωνα με νεώτερα δεδομένα, η διατροφή μπορεί να παίζει ρόλο στην εξέλιξή της.

«Παρόλο που κανένα τρόφιμο δεν έχει συσχετιστεί ακόμα άμεσα με την ακμή, οι μελέτες τη συνδέουν με τη διατροφή δυτικού τύπου, η οποία περιλαμβάνει αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος πλούσιου σε κορεσμένα λιπαρά, κατεργασμένων δημητριακών προϊόντων υψηλού γλυκαιμικού δείκτη και γαλακτοκομικών προϊόντων υψηλών σε λιπαρά», επισημαίνει η κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου.

Ειδικότερα, την ακμή επιδεινώνουν:

Τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη
Πρόκειται για τροφές που αυξάνουν γρήγορα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Σε αυτές συγκαταλέγονται: γλυκά, επεξεργασμένα δημητριακά πρωινού, τυποποιημένα τρόφιμα τύπου μπισκότα, αρτοπαρασκευάσματα, ψωμί, πατάτες, ζάχαρη. Οι υδατάνθρακες αυτοί σχετίζονται άμεσα με την εμφάνιση και την επιδείνωση της ακμής. Ο λόγος; «Απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό με αποτέλεσμα τα επίπεδα της ινσουλίνης να ανεβαίνουν. Συνδυαστικά με τον αυξητικό παράγοντα IGF-1 (στα γαλακτοκομικά) τα υψηλά επίπεδα σακχάρου προκαλούν αύξηση στην παραγωγή σμήγματος», εξηγεί η κ. Παπαγεωργίου.

Γαλακτοκομικά
Η υπερβολική κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων φαίνεται πως όχι μόνο επιδεινώνει, αλλά μπορεί να προκαλέσει και ακμή λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε ορμόνες και αυξητικούς παράγοντες (IGF-1). «Ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί είναι κύρια πηγή ασβεστίου και βάση της ανάπτυξης κατά την εφηβική ηλικία, γι’ αυτό και η κατανάλωση 2-3 μερίδων ημι-αποβουτυρωμένων γαλακτοκομικών ανά ημέρα δεν επιδεινώνει τις βλάβες και καλύπτει σε μεγάλο ποσοστό την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα ασβεστίου», τονίζει η διατροφολόγος.

Το κόκκινο κρέας
Ορισμένες έρευνες δείχνουν πως το κόκκινο κρέας προάγει τη φλεγμονή. Μάλιστα, σύμφωνα με κάποιες μελέτες προάγει την παραγωγή σμήγματος.

Αντίθετα, τα ωμέγα 3 βελτιώνουν την ακμή. Συγκεκριμένα, η ποιότητα του λίπους της διατροφής παίζει καθοριστικό ρόλο στη συγκεκριμένη δερματική πάθηση. Λόγω του ότι η ακμή τις περισσότερες φορές συνυπάρχει με φλεγμονή, έρευνες στηρίζουν πως η κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες μειώνουν σημαντικά τις βλάβες στο δέρμα.

Η κ. Παπαγεωργίου εξηγεί: «Τα συγκεκριμένα λιπαρά είναι απαραίτητα για τον οργανισμό καθώς δεν τα συνθέτουμε ενδογενώς, επομένως πρέπει να τα λαμβάνουμε από τη διατροφή μέσω τροφών που είναι πλούσια σε αυτά όπως είναι ο σολομός, ο μπακαλιάρος, το σκουμπρί, ο γαύρος, η σαρδέλα, ο λιναρόσπορος και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Αντιθέτως, τα επονομαζόμενα «κακά» λιπαρά, δηλαδή τα κορεσμένα και τα trans, που βρίσκονται κυρίως στο κόκκινο κρέας, τα λιπαρά τυριά, στα τηγανητά τρόφιμα, στα βούτυρα, στις σάλτσες και στα αρτοπαρασκευάσματα συμβάλλουν στην εμφάνιση της ακμής».

Related Posts