ZoomNews

Απώλεια βάρους: Θέστε μικρούς και εφικτούς στόχους 

Η επιλογή των στόχων μας, είτε αυτοί αφορούν τη διατροφή είτε οποιοδήποτε άλλη πτυχή της ζωής μας, αποτελεί δείγμα σωστής στρατηγικής. Δεν είναι λίγες οι φορές που αυτοπαγιδευόμαστε γιατί θέτουμε λανθασμένους στόχους στη ζωή μας. 

Η μείωση του σωματικού βάρους απαιτεί τη θέσπιση μικρών στόχων που μπορεί εύκολα να επιτευχθούν, παρά δραστικά μέτρα που καταπονούν τον οργανισμό και την ψυχολογία του ατόμου.

Για παράδειγμα αν κάποια γυναίκα επιθυμεί να μειώσει το παραπανίσιο βάρος της κατά 10 κιλά, δεν θα πετύχει μόνιμα αποτελέσματα ακολουθώντας μια δίαιτα 800-1.000 θερμίδων την ημέρα και ταυτόχρονα ένα εντατικό πρόγραμμα αερόβιας γυμναστικής. Κι αυτό γιατί η απώλεια βάρους μπορεί να είναι αισθητή από την πρώτη βδομάδα (2-3 κιλά) όμως η γρήγορη απώλεια βάρους, σημαίνει και γρήγορη επαναπρόσληψή του μόλις ξεκινήσει να τρώει και πάλι φυσιολογικά.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Όπως μας εξηγεί η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Mαρία Ζερβού αυτό συμβαίνει γιατί «στην αρχή υπάρχει σημαντική απώλεια υγρών και όχι λίπους, το σώμα δέχεται ένα μεταβολικό σοκ, που οφείλεται στην υπερβολική καταπόνηση που έχει υποβληθεί από την άσκηση και την αυστηρή διατροφή. Όμως οι στόχοι αργά ή γρήγορα θα αποδεικνύονταν αναποτελεσματικοί». 

Αντίθετα, οι μικροί στόχοι μπορούν εύκολα να γίνουν μικρές νίκες και να οδηγήσουν σε ένα μεγάλο αποτέλεσμα προοδευτικά και με τους κατάλληλους υποστηρικτές που μπορεί ο καθένας να βρει στην καθημερινότητά του όπως π.χ. το οικογενειακό περιβάλλον.

Η απόφαση για μείωση του σωματικού βάρους είναι το ήμισυ της προσπάθειας και αυτή και μόνο αξίζει ένα μεγάλο μπράβο. Το επόμενο βήμα είναι η κατάκτηση μικρών και εφικτών στόχων, που σύμφωνα με την κ. Ζερβού θα μπορούσαν να είναι:

. Η αντικατάσταση του πιάτου των 30 εκατοστών με ένα άλλο 25 εκατοστών, μειώνοντας την ποσότητα της τροφής που καταναλώνεται 

. Η επιλογή κίτρινου τυριού με 10% λιπαρά (όπως και άλλων προϊόντων με τα αντίστοιχα χαμηλών λιπαρών) προκειμένου να μειωθεί η συνολική πρόσληψη σε θερμίδες. 

. Η επιλογή χαλαρής άσκησης αντί του εντατικού προγράμματος αερόβιας γυμναστικής, όπως π.χ. 60λεπτο περπάτημα στο πάρκο με φίλους το σαββατοκύριακο! 

Με την καθιέρωση τους και την ένταξη και άλλων αντίστοιχων στόχων σταδιακά, οι νίκες θα γίνουν με τον καιρό πολλές. 

Related Posts

%d bloggers like this: