ZoomNews

Έχει θέση η ζάχαρη στη δίαιτα;

Παρά τα όσα κατά καιρούς λέγονται, η ζάχαρη, όπως και τα γλυκά τρόφιμα και ροφήματα έχουν θέση στη διατροφή μας και δεν πρέπει να αποκλείονται ούτε από προγράμματα απώλειας βάρους. Το μόνο που χρειάζεται είναι να καταναλώνονται με μέτρο, και πάντα στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διαιτολογίου συγκεκριμένων θερμίδων. Ο λόγος είναι φυσικά να μην διαταράσσεται το «ενεργειακό ισοζύγιο» και να μην αυξάνεται το σωματικό βάρος!

Η ζάχαρη αποδίδει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, όσες θερμίδες δηλαδή αποδίδουν και οι πρωτεΐνες. Για παράδειγμα, 1 γραμμάριο λίπους παρέχει 9 θερμίδες, ενώ 1 γραμμάριο αλκοόλ παρέχει 7 θερμίδες. Οπότε η ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε πρόσληψη βάρους όσο και τα λιπαρά ή/και οι πρωτεΐνες και το αλκοόλ εάν καταναλώνονται σε υπέρμετρες ποσότητες.
Πόση όμως ποσότητα ζάχαρης μπορεί να προσλαμβάνουμε καθημερινά χωρίς να βάζουμε κιλά; Η σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για παιδιά και ενήλικες, είναι η πρόσληψη ελεύθερων σακχάρων να μην υπερβαίνει το 10% της συνολικής ημερήσιας ενέργειας (ενδεικτικά, σε μία μέση δίαιτα 2000 θερμίδων το 10% αντιστοιχεί σε 200 θερμίδες ή 50 γραμμάρια σακχάρων).
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορούμε να προσθέτουμε 50 γρ. ζάχαρη στα τρόφιμα ή ροφήματα που καταναλώνουμε καθημερινά, καθώς ως ελεύθερα σάκχαρα εννοούνται εκείνα που προστίθενται τόσο από εμάς ή τους παραγωγούς και τη βιομηχανία τροφίμων, όσο και εκείνα που περιέχονται φυσικά στο μέλι και τους φυσικούς χυμούς φρούτων.
Η ζάχαρη λοιπόν μπορεί να περιλαμβάνεται σε μια ισορροπημένη διατροφή και κυρίως σε ένα δραστήριο τρόπο ζωής, χωρίς να «ανεβάζει» το δείκτη της ζυγαριάς, εφόσον δεν υπερκαταναλώνεται, όπως ισχύει και με οτιδήποτε άλλο στη διατροφή.
Είναι σημαντικό όμως να μην εμπιστευόμαστε κάθε πληροφορία που διαβάζουμε ή ακούμε γιατί συχνά δεν έχουν καμία επιστημονική υπόσταση, αλλά να τις «φιλτράρουμε» και να εμπιστευόμαστε τις θέσεις αρμόδιων φορέων υγείας.
Πηγή:
http://www.who.int/nutrition/publications/guidelines/sugars_intake/en/

Related Posts