ZoomNews

Η νεότητα δεν έχει ηλικία!

Το αισιόδοξο μήνυμα ότι «Η νεότητα δεν έχει ηλικία» μετέφεραν οι διακεκριμένοι επιστήμονες που μίλησαν στην ημερίδα «Η Νεότητα στη μέση ηλικία» και προέτρεψαν τους πάνω από 700 άνδρες και γυναίκες οι οποίοι την παρακολούθησαν να… αντιμιλήσουν στον καθρέφτη τους!

  • Υπάρχουν «νεότατοι» άνθρωποι σε μεγάλη ηλικία!
  • Η νεότητα είναι μια δεξιότητα που μαθαίνεται και καλλιεργείται!
  • Το 70% των γυναικών ηλικίας 50 ετών και 60+ πιστεύει πώς τώρα είναι η ώρα για μια καινούρια αρχή!
  • 7 στις 10 γυναίκες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο είναι άνω των 50 ετών!
  • Η γυναίκα των 50+ είναι το μέλλον της κοινωνίας (Serge Guerin Γάλλος κοινωνιολόγος)
  • Όλοι, άνδρες και γυναίκες, έχουμε ερωτική επιθυμία και μπορούμε να έχουμε ερωτική ζωή καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας!

Την Ημερίδα τίμησαν με την παρουσία και τον θερμό χαιρετισμό τους ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, κύριος Γιώργος Πατούλης και η Πρόεδρος της Παναθηναϊκής Οργάνωσης Γυναικών Ελλάδος, κυρία Μαρία Γιαννίρη:

«Η ημερίδα για τη «Νεότητα στη μέση ηλικία» είναι σπουδαία, ιδιαίτερη και εξιδεικευμένη. Η νεότητα σ’ αυτήν την ηλικία συμβάλλει να ονειρευτούμε ξανά, να νιώσουμε συναισθήματα που τα προβλήματα της εποχής μάς έχουν κλέψει, να θέσουμε στόχους από την αρχή, και με την εμπειρία των χρόνων που περάσανε να αντιμετωπίσουμε τη ζωή και τις προκλήσεις της από καινούρια οπτική γωνία».

(Μαρία Γιαννίρη).

«Η νεότητα και η αντιγήρανση βοηθά όχι μόνο στο ζην αλλά στο ευ ζην. Το να μπορέσει κανείς όχι να αυξήσει την δυνατότητα της ζωής αλλά κυρίως την ποιότητα της ζωής είναι μία διαδικασία που σχετίζεται με το τρόπο ζωής. Στην εποχή της κρίσης μπορούμε να το προσεγγίσουμε αλλάζοντας τις κακές μας συνήθειες. Η αλλαγή αυτή έχει να κάνει με τη διατροφή, την άσκηση τον ύπνο. Εάν κανείς επεξεργαστεί αυτή την «τριπλέτα»,  αφήνοντας το στρες θα μπορέσουμε να βρούμε δωρεάν το καλύτερο δώρο για τον οργανισμό μας και την ψυχική μας υγεία» (Γιώργος Πατούλης)

Επίσης την Ημερίδα παρακολούθησαν o Dr.Beilin Ghislaine Πρόεδρος της Γαλλικής  Εταιρείας Αντιγήρανσης  και η καθηγήτρια Trofimova Svetlana  Πρόεδρος στην Ρωσικής Εταιρείας Αντιγήρανσης (RAAM)) , Director General of Clinic of the predictive medicine “The tree of Life” of the St. Petersburg, που βρίσκονταν στην Αθήνα προσκεκλημένοι από τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Πρόληψης και Ανανεωτικής Ιατρικής, υπογραμμίζοντας με την παρουσία τους τη σημασία του ιατρικού τουρισμού και μεταφέροντας το μήνυμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα ότι η πρόληψη πρέπει να είναι συμμετοχική (δηλαδή να συμμετέχει και ο κόσμος).

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της ημερίδας οι ειδικοί στους τομείς της ΥΓΕΙΑΣ, της ΟΜΟΡΦΙΑΣ, της ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, της ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ, της ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ και του ΣΕΞ,  παρουσίασαν τις πλέον εξελιγμένες θεραπείες που προσφέρει σήμερα η επιστήμη για τη σωστή διαχείρισή καθεμιάς από τις σημαντικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στο σώμα, στον οργανισμό και στον ψυχισμό ανδρών και γυναικών που διανύουν τη μέση ηλικία, επηρεάζοντας δραματικά την καθημερινότητά τους.

ΔΕΡΜΑ: Η επιτάχυνση της δερματικής γήρανσης που παρατηρείται λόγω των ορμονικών αλλαγών, αντιμετωπίζεται με βάση τη διάγνωση και τις οδηγίες του δερματολόγου.

  • Οι αλλοιώσεις που προκαλούν οι UV ακτινοβολίες προστίθενται στα σημάδια της ενδογενούς γήρανσης η οποία είναι γενετικά προκαθορισμένη και έτσι μιλάμε για ΦΩΤΟΓΗΡΑΝΣΗ.
  • 90% των ανθρώπων άνω των 50 ετών αναφέρουν ότι έχουν καφέ κηλίδες ρυτίδες, χαλάρωση και απώλεια πυκνότητας.
  • Η στρατηγική κατά της φωτογήρανσης είναι η προστασία και η επανόρθωση.
  • Απαραίτητη η χρήση αντιηλιακής κρέμας εμπλουτισμένης με αντιοξειδωτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, χειμώνα-καλοκαίρι.
  • Απαραίτητη η χρήση κρέμας πλούσιας σε ενυδατικά και αντιγηραντικά δραστικά συστατικά κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Καμία ιατρική παρέμβαση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την καθημερινή καλλυντική φροντίδα.

ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ – ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ:

  • Ενδεδειγμένες θεραπείες υγείας του δέρματος:  P.R.P. – Πλάσμα Πλούσιο σε Αιμοπετάλια, Μεσοθεραπεία, Καλλυντικά. Ενδεδειγμένες θεραπείες δομής και ρυτίδων: Νήματα (σύσφιξη, ανόρθωση), Υαλουρονικό Οξυ (αναπλήρωση όγκου), Botox (ρυτίδες).
  • Νέα εποχή στην λιποαναρρόφηση φέρνει η τεχνική 3Dή 4D Vaser Hi-Definition. Είναι μια ασφαλής μέθοδος με πολύ καλά και αναπαράξιμα αποτελέσματα με την προϋπόθεση ότι πραγματοποιείται από έμπειρους χειρουργούς.

ΜΑΛΛΙΑ: Η συχνότερη αιτία αραίωσης των μαλλιών στη μέση ηλικία είναι η ανδρογενετικού τύπου αλωπεκία (ΑΓΑ). Το 42% των γυναικών έρχονται αντιμέτωπες με αυτό το πρόβλημα. Σύμφωνα με τις διεθνείς οδηγίες η θεραπεία πρώτης εκλογής της ΑΓΑ στις γυναίκες είναι η τοπική χρήση μινοξιδίλης- με εφαρμογή εγκεκριμένων προϊόντων -, η μόνη θεραπεία  που είναι εγκεκριμένη από τους οργανισμούς υγείας.

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΚΑΙ ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ: Η παχυσαρκία είναι νόσος καθώς μειώνει τον προσδόκιμο χρόνο επιβίωσης ή/και την ποιότητα διαβίωσης.

  • Η παχυσαρκία αυξάνει τις πιθανότητες προσβολής από σοβαρές ασθένειες, όπως οι αναπνευστικές και καρδιολογικές παθήσεις, ο διαβήτης, τα εγκεφαλικά και αγγειακά επεισόδια, οι γυναικολογικές διαταραχές, οι καρκίνοι διαφόρων οργάνων, κ.ά.
  • Η μείωση της παχυσαρκίας συμβάλλει στην ανακούφιση προβλημάτων όπως η κόπωση, η εφίδρωση, η οσφυαλγία, η αναπνευστική δυσχέρεια, η κυτταρίτιδα, το οίδημα των κάτω άκρων, κ.ά.
  • Είναι αδύνατον να υπάρξει απώλεια βάρους χωρίς αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο.
  • Σύμφωνα με 6 διεθνείς μελέτες ο συνδυασμός ολιγοθερμιδικής δίαιτας και άσκησης επιτυγχάνει μεγαλύτερη απώλεια βάρους και σημαντικότερη διατήρηση βάρους.
  • Η θεραπεία της παχυσαρκίας αρχίζει με δίαιτα και σωματική δραστηριότητα, ενώ σε πιο σοβαρές περιπτώσεις προστίθεται ειδική φαρμακευτική αγωγή, ακόμα και επέμβαση.

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ:

  • Η σωματική άσκηση αυξάνει την ενεργειακή κατανάλωση,  “καίει” θερμίδες, αυξάνει τη μεταβολική δραστηριότητα ηρεμίας, αυξάνει τη μετασιτιακή θερμογένεση, βελτιώνει τη σύσταση του σώματος, αυξάνει την απώλεια λίπους, ελαχιστοποιεί την απώλεια μυϊκού ιστού, μειώνει το ενδοκοιλιακό λίπος, μειώνει την ενεργειακή πρόσληψη, μειώνει την όρεξη, μειώνει την κατανάλωση λιπαρών τροφών, προλαμβάνει την επανάκτηση του απωλεσθέντος βάρους, μειώνει τη νοσηρότητα, προκαλεί θετικές ψυχολογικές επιδράσεις.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ – ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ:

  • Η ισορροπημένη διατροφή – πρωτείνες, υδατάνθρακες, λιπαρά- είναι απαραίτητη για τη σωματική και ψυχική υγεία καθώς και για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.
  • Η καθημερινή ανάγκη του οργανισμού σε λιπαρά είναι το 25- 35% των ημερησίως προσλαμβανόμενων θερμίδων.  Από αυτό το ποσοστό το 10% μπορεί να καλύπτεται από κορεσμένα λίπη.
  • Το λίπος είναι το σπουδαιότερο μακροθρεπτικό συστατικό. Καίγεται αποτελεσματικά αποδίδοντας την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά του έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Τα καλά λίπη όπως είναι τα Ω3 EPA , DHA που τα βρίσκουμε σε ψάρια και οστρακοειδή και το ALA στα φυτικής προέλευσης τρόφιμα όπως ο λιναρόσπορος, έχουν μελετηθεί εκτενέστατα και έχουν αποδειχθεί οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες τους , καθώς και η ευεργετική τους επίπτωση στη γένεση νέων νευρώνων στον ενήλικα εγκέφαλο, η προστασία των κυτταρικών μεμβρανών και η προστασία έναντι των πρωτεϊνών που πιστεύεται ότι προκαλούν το Αλτσχάιμερ.
  • Τα 100 gr αρνιού έχουν 375 θερμίδες. Δυναμώνει τους μύες και το νευρικό σύστημα χάρη στο υψηλό πρωτεϊνικό φορτίο που περιέχει και στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχει. Έχει σίδηρο και Β12 , η οποία παίζει ρόλο στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων , ενώ είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό του λίπους, των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων. Τα Ω3 που περιέχει προστατεύουν τον εγκέφαλο, το καρδιαγγειακό και βελτιώνουν τη διάθεση
  • Ο κουρκουμάς, προτείνεται μαζί με πιπέρι καγιέν να γίνει μια καλή γευστική συνήθεια.
  • Το αμινοξύ τρυπτοφάνη (αυγά, πουλερικά πλην της γαλοπούλας, κόκκινο κρέας, ψάρια, καρύδια , σπανάκι κ.ά) είναι υπεύθυνο για την παραγωγή της σεροτονίνης ,  η οποία αποτελεί ρυθμιστή της καλής διάθεσης και εξουδετερώνει την κατάθλιψη.
  • Πέραν της κατανάλωσης των ευεργετικών τροφίμων , προϊούσης της ηλικίας κρίνεται απαραίτητη η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής.

ΟΡΜΟΝΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ-ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ-ΑΝΔΡΟΠΑΥΣΗ:

Η έλλειψη οιστρογόνων και προγεστερόνης κατά την εμμηνόπαυση προκαλεί μεταξύ άλλων επιπλοκές στο καρδιαγγειακό σύστημα (αυξημένος κίνδυνος για καρδιαγγειακά νοσήματα), επιπλοκές στο σκελετικό σύστημα (μείωση οστικής μάζας, οστεοπόρωση) και πολλά ενοχλητικά συμπτώματα. Ως εναλλακτική λύση για την αντιμετώπισή τους προτείνεται η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής με βιταμίνες, μέταλλα και φυτοοιστρογόνα.

  • Τα φυτοοιστρογόνα είναι μη στεροειδείς φυτικές ουσίες με παρόμοια χημική δομή με οιστρογόνα. Μιμούνται τα οιστρογόνα και προσδένονται στους υποδοχείς τους. Συμβάλλουν στην ορμονική ισορροπία. Γνωστά φυτοοιστρογόνα είναι οι ισοφλαβόνες, οι λιγνάνες και οι κουμεστάνες
  • Πολλές μελέτες αποδεικνύουν ότι τα φυτοοιστρογόνα μπορούν να συμβάλλουν στη μετρίαση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης μέσω της εμπλοκής τους στην οιστρογονική λειτουργία του οργανισμού και τη ρύθμιση των ορμονών.
  • Το εκχύλισμα σόγιας, το φασκόμηλο και το λινάρι περιέχουν φυτοοιστρογόνα που συμβάλλουν στην ορμονική ρύθμιση, ενώ το πράσινο τσάι περιέχει αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες.
  • Η ορμονική αποκατάσταση (HRT) αποτελεί τη βάση και την ενδεικτικότερη αντιμετώπιση της ανδρόπαυσης. Αποτελεί μια εκ των παραμέτρων της ορθολογιστικής αντιγήρανσης, συμβάλλοντας έτσι στην ορμονική ισορροπία του μεσήλικα.
  • Η χρήση τεστοστερόνης αποτελεί την επιτομή-βάση της αντιγήρανσης (TRT) και τη βάση της ορμονικής αποκατάστασης στον άνδρα (HRT).
  • Η επιστήμη έχει «μεγάλες προσδοκίες» για τη χρήση των ορμονών ως “ελιξίρια νιότης”, αλλά χρειάζεται ακόμα έρευνα ώστε οι ορμονικές θεραπείες αντιγήρανσης να είναι όχι μόνο αποτελεσματικές, αλλά και ακίνδυνες. Έως τότε συστήνεται σωστή διατροφή, ποσοτικά και ποιοτικά, άσκηση, διαχείριση του στρες και διατήρηση της σεξουαλικής δραστηριότητας.

ΣΕΞ:

  • Η μειωμένη σεξουαλική ανταπόκριση ή ενδιαφέρον δεν σημαίνει αυτονόητα δυσλειτουργία, αλλά περισσότερο είναι μια αντίδραση προσαρμογής σε προβλήματα/δυσκολίες στη σεξουαλική σχέση.
  • Απελευθερώνομαι από την εικόνα που έχω στο μυαλό μου για την ηλικία μου ή την ιδιότητά μου (είμαι γιαγιά πια, άρα το σεξ τέρμα!)
  • Σε μελέτη παρέμβασης στον τρόπο ζωής, οι βελτιώσεις στη στυτική λειτουργία σχετίστηκαν με απώλεια βάρους και τα επίπεδα δραστηριότητας. Η μελέτη Massachusetts Male Ageing Study ανέφερε μείωση του κινδύνου της στυτικής δυσλειτουργίας κατά 70% στους μεσήλικες άνδρες που άρχισαν να αθλούνται έναντι των ανδρών που συνέχισαν την καθιστική ζωή για διάστημα 8 ετών.
  • Η πιο σύγχρονη μορφή θεραπείας της Στυτικής Δυσλειτουργίας βασίζεται στην εφαρμογή των κρουστικών κυμάτων.

Related Posts

%d bloggers like this: