ZoomNews

Υδατάνθρακες: Το καύσιμο του οργανισμού μας

Απαραίτητη κρίνεται από τους ειδικούς η κατανάλωση υδατανθράκων, καθώς αποτελούν την κύρια πηγή καυσίμου του σώματος. Η αποφυγή τους από ορισμένους ανθρώπους που προσέχουν τη διατροφή τους ή που προσπαθούν να χάσουν βάρος θα τους οδηγήσει σε σωματική ατονία.
Ειδικότερα, οι σύνθετοι υδατάνθρακες αποτελούνται από ενωμένα απλά σάκχαρα που βρίσκονται φυσικά σε ορισμένα τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, γάλα και λιγότερο γαλακτοκομικά προϊόντα ενώ περιλαμβάνουν και την επιτραπέζια ζάχαρη. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες αφορούν κυρίως τα αμυλούχα τρόφιμα. Το άμυλο εμφανίζεται φυσικά σε λαχανικά (αρακάς), δημητριακά πρωινού, όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί κ.ά.
Σύμφωνα με την κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο Θάλεια Καρδάτου, οι υδατάνθρακες θα πρέπει να αποτελούν το κυρίαρχο ποσοστό της δίαιτας, γιατί δίνουν ενέργεια στο σώμα μας. Κι αυτό γιατί το άμυλο, διασπάται σε απλά σάκχαρα κατά τη διάρκεια της πέψης που στη συνέχεια απορροφώνται στην κυκλοφορία του αίματος, όπου είναι γνωστά ως σάκχαρο του αίματος (γλυκόζη). Από εκεί, εισέρχονται στα κύτταρα του σώματός μας προμηθεύοντάς τα με ενέργεια για το σύνολο των δραστηριοτήτων μας, από τις πλέον απλές (αναπνοή) έως και τις περισσότερο σύνθετες (γυμναστική).
Καθώς οι σύνθετοι υδατάνθρακες έχουν πιο σύνθετη δομή, για τη διάλυση και επεξεργασία τους κατά την πέψη, το σώμα απαιτεί περισσότερο χρόνο. Αντίστοιχα καθυστερεί και η απορρόφηση την γλυκόζης στο αίμα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το σώμα να τροφοδοτείται με ενέργεια σταδιακά, ομαλά και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ένα επιπλέον όφελος είναι ότι η αντίστοιχη ανταπόκριση της ινσουλίνης στο αίμα είναι σταδιακή και ομαλή αποφεύγοντας υπογλυκαιμίες!
Αν το αμυλούχο τρόφιμο είναι επιπλέον πλούσιο σε φυτικές ίνες τότε η πέψη και απορρόφηση είναι ακόμη πιο ομαλή. «Αυτός είναι ένας λόγος να προτιμάτε προϊόντα ολικής άλεσης, όπως είναι το ψωμί, τα ζυμαρικά και τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης» συμβουλεύει η κ. Καρδάτου.

Related Posts

%d bloggers like this: