ZoomNews

Ιδέες για να κάνετε ελκυστικό το κολατσιό του παιδιού σας

Αναρωτιέστε γιατί το παιδί σας επιστέφει ανέγγιχτο στο σπίτι το κολατσιό που με τόσο αγάπη του έχετε δώσει το πρωί; Η απάντηση είναι απλή: Τις περισσότερες φορές αυτό συμβαίνει γιατί το παιδί προτίμησε τις εύκολες και γευστικές επιλογές όπως σοκολάτες, κρουασάν γαριδάκια κι άλλα συναφή, νιώθοντας παράλληλα και λίγη ενοχή/ντροπή βγάζοντας μπροστά στους συμμαθητές του το δικό του φαγητό. Επίσης, πολύ συχνά τα παιδιά επιστρέφουν το σπιτικό κολατσιό γιατί δεν το βρίσκουν εξίσου ελκυστικό (οπτικά η/και γευστικά) με το εδέσματα του σχολικού και πέριξ περιβάλλοντος.
«Η Διατροφή του Παιδιού» μια ΜΚΟ που έχει ως στόχο την επιστημονική ενημέρωση σε επίκαιρα θέματα διατροφής και την παρέμβαση για σωστές διατροφικές επιλογές σε παιδιά και γονείς μας δίνει μερικές συστάσεις που θα συμβάλλουν στη δημιουργία ενός δεκατιανού με μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
1. Κατά αρχάς είναι σημαντικό να εξηγήσετε στο παιδί τη σημασία του φαγητού από το σπίτι. Ποσό πιο υγιεινό είναι, πόσες περιστερές βιταμίνες κι αλλά θρεπτικά συστατικά περιέχει, σε αντίθεση με αυτά των κυλικείων που το πιθανότερο είναι ότι κοστίζουν περισσότερο, προσφέροντας πολύ λιγότερα.
2. Βάλτε το παιδί σας στη διαδικασία. Σχεδιάστε μαζί το τι θα περιέχει το κολατσιό του και μαζί ετοιμάστε το. Με αυτόν τον τρόπο νιώθει ένα είδος “συμβολαίου”, μιας άτυπης υποχρέωσης να το φάει, καθώς το ίδιο έχει συμμετάσχει στην απόφαση.
3. Το προηγούμενο βράδυ ασχοληθείτε κι ετοιμάστε μαζί με το παιδί σας ένα σπιτικό κέικ, ένα σταφιδόψωμο ή μια πίτα, αντί να ξοδέψετε το χρόνο σας μπροστά σε μια τηλεόραση. Βάλτε το επίσης στη διαδικασία ετοιμασίας ενεργοποιώντας το και αυξάνοντας τις πιθανότητες να το καταναλώσει αφού αυτό το ετοίμασε.
4. Βάλτε τη φαντασία σας στα σάντουιτς κι αποφύγετε τι βαρετές και μονότονες επιλογές.
. Μη χρησιμοποιείται μόνο το κλασικό ψωμί για τοστ στα σάντουιτς. Επιλέξτε, πολύσπορο, Ζέας, πάνινι, αραβική πίτα, ψωμάκια burger, τσιαπάτα, ακόμα και πίτα από σουβλάκι για να “υποδεχτεί” το γέμισμα.
. Αποφύγετε βούτυρα και μαγιονέζες για σάλτσες, αλλά ετοιμάστε μια δικιά σας με κέτσαπ, μουστάρδα / πάστα ελιάς /αβοκάντο, κέτσαπ, ντομάτα, λεμόνι / πέστο, ντομάτα.
. Εκτός από το πολυφορεμένο γαλοπούλα τυρί, μπορείτε να προσθέσετε ντομάτα, μαρούλι, ψητά μανιτάρια, ψητά κολοκυθάκια και λαχανικά. Αν το παιδί σας δεν τρώει όσπρια, ετοιμάστε ένα φελαφελ (ρεβυθοκεφτέδες) ή κολοκυθό/ντοματοκεφτέδες και κάντε τους burger. Επίσης, επιλογές μπορεί να είναι τόνος, φιλέτο κοτόπουλο ή μπιφτέκι.
. Ακόμα μια ελκυστική επιλογή θα μπορούσε να είναι ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης με «γέμιση» τυρί και ντομάτα ή ακόμα και μια πίτσα με αγνά υλικά όπως τυρί, ελιές, ντομάτα, μανιτάρια, πιπεριές.
5. Συνοδέψετε το σνακ του με ένα φρούτο. Φροντίστε νε είναι ένα «βολικό» φρούτο που να μεταφέρεται εύκολα, να μην πιάνει πολύ χώρο και να τρώγεται εύκολα. Αποφύγετε καρπούζι, πεπόνι, ρόδι, σταφύλια ή ζουμερά ροδάκινα και προτιμήστε μήλο, αχλάδι, μπανάνα. Εξαιρετικές επιλογές επίσης είναι τα αποξηραμένα φρούτα όπως σταφίδες, αποξηραμένα σύκα, βερύκοκα, δαμάσκηνα.
Ας μην ξεχνάμε ότι το κολιατσιό αποτελεί ένα σημαντικό γεύμα στο διαιτολόγιο ενός μαθητή καθώς σχετίζεται όχι μόνο με προσλαμβανόμενες θερμίδες κι συνεπώς περιττό σωματικό βάρος, αλλά και με πολύτιμα θρεπτικά που το βοηθούν να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες της απαιτητικής αυτή ηλικίας.

Related Posts