ZoomNews

Ινομυαλγία: Μέτρα ανακούφισης από το σύνδρομο

Εκτεταμένο μυοσκελετικό άλγος που συνοδεύεται συχνά από προβλήματα κόπωσης, διαταραχές ύπνου,  διάθεσης και μνήμης χαρακτηρίζουν το σχετικά συχνό αλλά άγνωστο στο ευρύ κοινό παθολογικό σύνδρομο της ινομυαλγίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο πόνος εντοπίζεται σε όλο το σώμα, αλλά κυρίως στον αυχένα, στους ώμους, στη μέση και στα ισχία.

Προσβάλλει κυρίως γυναίκες 20-50 ετών. Σύμφωνα με την ειδική παθολόγο κ. Αναστασία Μοσχοβάκη, άτομα με οικογενειακό ιστορικό ινομυαλγίας, οι πάσχοντες από ρευματικά νοσήματα, από χρόνια σύνδρομα κόπωσης, από κεφαλαλγίες, από χρόνιο stress ευρίσκονται σε ομάδα υψηλού κινδύνου για προσβολή από ινομυαλγία.

Κατά την ιατρική παθολογική εξέταση, υπάρχουν συχνά σημεία πυροδότησης του πόνου κατά την ψηλάφηση του τραπεζοειδούς, του έσω λιπώδους σώματος του γονάτου, του έξω επικονδύλιας περιοχής του αγκώνα.

Τα συμπτώματα εμφανίζονται σταδιακά ή εκλύονται απότομα  μετά από φυσικό τραύμα, χειρουργική επέμβαση, λοίμωξη ή σημαντικό αγχογόνο γεγονός. Πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από ινομυαλγία, πάσχουν επίσης από σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, χρόνιες κεφαλαλγίες, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, χρόνια αυπνία, άγχος, κατάθλιψη.

Στους πάσχοντες από ινομυαλγία έχει εντοπιστεί ένα σύνολο διαταραχών:

·        Στο πεδίο της άμυνας του οργανισμού υπάρχουν ανοσολογικές διαταραχές και δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού, μετά από επίθεση παραγόντων, όπως είναι οι ιοί

·        Στο ενδοκρινολογικό πεδίο οι πάσχοντες εμφανίζουν συχνά δυσλειτουργία του άξονα υπόφυσης εγκεφάλου και διαταραχές στην έκκριση κορτιζόλης.

·        Στο πεδίο της εγκεφαλικής λειτουργίας υπάρχει αύξηση των επιπέδων ορισμένων χημικών νευροδιαβιβαστών που επιφέρουν μεγαλύτερη ευαισθησία των εγκεφαλικών υποδοχέων του πόνου.

·        Στο ψυχολογικό πεδίο, υπάρχει αυξημένη ψυχολογική ευαισθησία.

Η θεραπεία περιλαμβάνει συνδυασμό φαρμάκων.

Η κ. Μοσχοβάκη συμβουλεύει τους πάσχοντες από το σύνδρομο εκτός από τη λήψη της ενδεικνυόμενης θεραπείας και τη συμμόρφωση με εξατομικευμένα διατροφικά προγράμματα και προγράμματα καθημερινότητας που ομαλοποιούν την αίσθηση του πόνου, να τηρούν τα εξής γενικά μέτρα:

  1. Μειώστε το στρες. Δοκιμάστε τεχνικές διαχείρισης του στρες, όπως είναι οι ασκήσεις αναπνοής, ο διαλογισμός, οι θρησκευτικές δραστηριότητες, ο εθελοντισμός.
  2. Να κοιμάστε επαρκώς. Υιοθετήστε καλές συνήθειες ύπνου, όπως το να πηγαίνετε στο κρεβάτι και να σηκώνεστε την ίδια ώρα κάθε μέρα, να έχετε επαρκή συσκότιση και ανυπαρξία θορύβων στο υπνοδωμάτιο. Η επαρκής ξεκούραση συντελεί στη σωστή αντίληψη του πόνου.
  3. Να ασκείστε τακτικά. Η άσκηση μπορεί να αυξήσει στην αρχή την ένταση των συμπτωμάτων σας. Ωστόσο, η ήπια άσκηση όταν γίνεται σταδιακά και συστηματικά μειώνει την ένταση των συμπτωμάτων. Το  περπάτημα και η κολύμβηση, είναι οι καλύτερες μορφές άσκησης στην περίπτωση της ινομυαλγίας.
  4. Διατηρήστε έναν υγιή τρόπο ζωής.  Περιορίστε την πρόσληψη αλκοόλ και καφεΐνης, γλυκών, ζωικών λιπαρών, fast food. Ακολουθήστε το εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα αποκατάστασης των ελλείψεων βιταμινών μετάλλων και ιχνοστοιχείων που σας έχει χορηγηθεί μετά από την ειδική παθολογική σας εξέταση.

Related Posts

%d bloggers like this: