ZoomNews

Με 232 εκατ. ευρώ ο ΟΛΘ περνά στο σχήμα Deutsche Invest – CMA – Σαββίδης

Πλειοδότρια για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ανεδείχθη από το ΤΑΙΠΕΔ η ένωση των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» (του Ιβάν Σαββίδη) και «Terminal Link SAS» (γαλλικός κολοσσός CMA), μετά από τη σημαντικά βελτιωμένη προσφορά που υπέβαλε.

Η νέα δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή τιμήματος ύψους 231.926.000 ευρώ. Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις έως τη λήξη της παραχώρησης το 2051.

Όπως ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, κατά την αξιολόγηση της βελτιωτικής οικονομικής προσφοράς, ελήφθησαν υπόψη καθεμία από τις αποτιμήσεις, τις οποίες εκπόνησαν δύο διαφορετικοί αποτιμητές για τον ΟΛΘ και ανακήρυξε τη συγκεκριμένη ανωτέρω ένωση ως πλειοδότη.

Μάλιστα, το ΤΑΙΠΕΔ χαρακτηρίζει τη βελτιωμένη προσφορά ως «εξέλιξη- ορόσημο για το Ταμείο, το Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του Ελληνικού Δημοσίου και την Βόρεια Ελλάδα», ενώ επισημαίνει ότι η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί νέα εποχή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά.

Κ.Μέλλιος: Το προσφερόμενο τίμημα ανέδειξε την πραγματική αξία του λιμανιού

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος, σημείωσε ότι το προσφερόμενο τίμημα είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με την αποτίμηση του 67%, βάσει της αξίας της μετοχής του ΟΛΘ τον Ιανουάριο.

«Η αξία της μετοχής ήταν 19,6 ευρώ/μετοχή και η πώληση έγινε στα 34,34 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι είχαμε premium 75% και κάτι. Με βάση τα ισχύοντα στην παγκόσμια αγορά λιμένων, το premium σε τέτοιες περιπτώσεις είναι γύρω στο 30%, κάτι που θα σήμαινε ότι με βάση τον κανόνα, το τίμημα για το 67% του ΟΛΘ θα έπρεπε να ήταν στα 25 ευρώ ανά μετοχή, αλλά ξεπέρασε τα 34. Το αντίστοιχο premium για το λιμάνι του Πειραιά ήταν 60%, οπότε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το ξεπέρασε σημαντικά», υπογράμμισε ο κ.Μέλλιος.

Όπως είπε, το προσφερόμενο τίμημα, «κατάφερε να αναδείξει την πραγματική αξία του λιμανιού».

Κατά τον κ. Μέλλιο, ξεκινά νέα εποχή όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την πόλη και τη Βόρεια Ελλάδα συνολικά. Ο ίδιος επισήμανε πως αποδείχτηκε επί του πρακτέου ότι «ήταν ο πρώτος διαγωνισμός επί πολλά έτη, στον οποίο συμμετείχαν τρία σοβαρά σχήματα και υπήρξε ισχυρός ανταγωνισμός».

Ερωτηθείς αν ανέμενε αυτή την ανατροπή -αφού μέχρι την Παρασκευή όλα έδειχναν ότι η διαδικασία θα πάει σε τρίτο γύρο και ο πλειοδότης θα ανακηρυχθεί τον Μάιο- ο κ. Μέλλιος επισήμανε ότι, προφανώς, αντί να “παίξει” συντηρητικά στον δεύτερο γύρο, ώστε να εξαντλήσει τα περιθώρια προσφοράς στον τρίτο, το κοινοπρακτικό σχήμα αποφάσισε τελικά να “καθαρίσει” το παιχνίδι με μια δυνατή προσφορά.

Κατά τον ίδιο, η ολοκλήρωση αυτής της φάσης της διαδικασίας περίπου 15 ημέρες νωρίτερα από το αναμενόμενο, φέρνει αντίστοιχα πιο κοντά και την ημερομηνία εγκατάστασης του αναδόχου στο λιμάνι (αναμενόταν τον Οκτώβριο, οπότε πάει για Σεπτέμβριο).

Related Posts

%d bloggers like this: