ZoomNews

Οδηγίες για επιλογή κίτρινων τυριών όταν προσέχετε το βάρος σας

Η ποικιλία των τυριών στα super market συχνά μας προβληματίζει, ιδιαίτερα όταν φροντίζουμε την υγεία και το σωματικό μας βάρος. 
Τι πρέπει όμως να προσέχουμε όταν επιλέγουμε ένα κίτρινο τυρί; «τις θερμίδες, τα λιπαρά (ολικά και κορεσμένα), το ασβέστιο και την περιεκτικότητα σε πρόσθετα ή υποκατάστατα λίπους», επισημαίνει η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος κ. Εύα Τσάκου.
Πέρα από την ένδειξη «χαμηλό σε λιπαρά» ή τόσο % λιπαρά, θα παρατηρήσετε ότι σε κάποιες ετικέτες γράφει «από αποβουτυρωμένο γάλα» ή «από πλήρες γάλα». Και αυτό λοιπόν είναι ένδειξη για το αν το τυρί έχει χαμηλά λιπαρά. Ίσως είναι προτιμότερο να διαλέξετε μια μέση λύση, δηλαδή τυρί από ημιαποβουτυρωμένο γάλα αγελάδος.
Θερμιδικά, τα κίτρινα τυριά κυμαίνονται από 69 – 120 θερμίδες/30 γραμ., με ποσοστό λιπαρών που ποικίλει από το 10 – 33%. Το ασβέστιο που περιέχεται ανά 30 γραμ, μπορεί να καλύψει το 20-30% της ημερήσιας ποσότητας ασβεστίου που χρειαζόμαστε, επομένως είναι μία καλή επιλογή για την υποστήριξη και των ιστών μας!
Δεδομένων των στοιχείων αυτών, η επιλογή του τυριού έγκειται στη γευστική ικανοποίηση που προσφέρει, κι αυτό γιατί θα πρέπει να μας βοηθούν να υποστηρίζουμε την προσπάθειά σας για καλύτερη υγεία και ένα υγιές σωματικό βάρος.
Ειδικά στην περίπτωση που καταναλώνετε κίτρινο τυρί καθημερινά, μπορείτε να επιλέξετε τυρί με χαμηλό ποσοστό λίπους, όπως το 10%, που έχει πολύ καλή γεύση, και να το χρησιμοποιήσετε ακόμα και στα γεύματά σας για να τα κάνετε πιο ελαφριά θερμιδικά, όπως για παράδειγμα στη σαλάτα σας αντί για κάποιο άλλο τυρί πλήρες, στα μακαρόνια, στα σάντουιτς κ.ά.
Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι να δίνουμε προσοχή στην ποσότητα. Η λιγότερες θερμίδες ενός τροφίμου δεν συνεπάγεται ότι μπορείτε να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες. Κάντε λοιπόν την καλύτερη επιλογή κίτρινου τυριού, η οποία να στηρίζει την υγεία και το βάρος σας!

Related Posts

%d bloggers like this: