ZoomNews

Όπισθεν ολοταχώς από τον Δρίτσα μετά την οργή της Cosco για ανατροπή της συμφωνίας

Διατεθειμένος να κάνει ένα βήμα πίσω αν χρειαστεί, προκειμένου να μην τιναχθεί στον αέρα η συμφωνία, εμφανίστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, μετά την οργισμένημ επιστολή της COSCO.

Μιλώντας στη Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Δρίτσας, προανήγγειλε πιθανές αλλαγές στην κατεύθυνση των σοβαρών έγγραφων παρατηρήσεων της Cosco, σήμερα κατά την διαδικασία τελικής έγκρισης του νομοσχεδίου για την παραχώρηση του ΟΛΠ

Ο κ. Δρίτσας αν και δήλωσε προσβεβλημένος από τις μειωτικές αναφορές που αφορούν το πρόσωπό του, διαβεβαίωσε, ωστόσο, ότι η επιστολή θα ληφθεί υπόψη θα μελετηθεί, θα αξιολογηθούν οι ενστάσεις και θα προβληματιστούμε όπως είπε για πιθανές βελτιώσεις.

Ο υπουργός ναυτιλίας συνέστησε ψυχραιμία λέγοντας ότι δεν μπορεί να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθενται ερωτήματα για το αν απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού.

«Προς Θεού οι σχέσεις μας με την Κίνα είναι σταθερές, έχουν προοπτικές και είναι στρατηγικού χαρακτήρα και όλοι στην κυβέρνηση υπηρετούμε αυτούς τους σχεδιασμούς», ανέφερε χαρακτηριστικά σημειώνοντας ότι όλα τα άλλα είναι παραπολιτικού χαρακτήρα.

Στην επιστολή την οποία απέστειλε η κινεζική εταιρεία Cosco στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής όπου συζητείται ήδη το σχετικό νομοσχέδιο και το οποίο έχει προγραμματιστεί να ψηφιστεί σήμερα Πέμπτη από την Ολομέλεια της Βουλής , διατυπώνει ενστάσεις απαριθμώντας διαφορές σε σχέση με τα συμφωνηθέντα, μεταξύ των δύο πλευρών, που υπογράφτηκαν στις 8 Απριλίου στο Μαξίμου.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «το κείμενο του σχεδίου κυρωτικού νόμου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο» από εκείνο που έχει προσαρτηθεί ως παράρτημα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης για την πώληση των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.
Σημειώνεται, μάλιστα ότι το κατατεθέν νομοσχέδιο «δεν είναι μόνο διαφορετικό αλλά και εντελώς αντίθετο με βασικούς όρους της συμφωνίας και με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας για την εξαγορά της ΟΛΠ Α.Ε.». Γίνεται δε λόγος για «προφανή απόπειρα του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας να υποκαταστήσει πλήρως τη διοίκηση της ΟΛΠ, να καταστήσει ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου την συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.»

Στην επιστολή αναφέρεται, κατηγορείται ο υπουργός Ναυτιλίας για «προφανή απόπειρα να υποκαταστήσει πλήρως τη διοίκηση της ΟΛΠ, να καταστήσει ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου την συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ».

Όπως καταγγέλλει η Cosco στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου όπως διαμορφώθηκε,το Υπουργείο Ναυτιλίας:

1. Προχώρησε σε πλήρη διαγραφή του άρθρου 5 του συμφωνημένου σχεδίου κυρωτικού νόμου, στο οποίο ουσιαστικά περιγραφόταν το δικαίωμα της ΟΛΠ ΑΕ να εκδώσει νέους κανονισμούς που αφορούν στον πυρήνα της εμπορικής δραστηριότητας της ιδιωτικής πλέον ΟΛΠ Α.Ε., όπως ακριβώς συμβαίνει σε κάθε άλλη ιδιωτική επιχείρηση στην Ελλάδα.

2. Διέγραψε από την παράγραφο 3 του άρθρου 9 (που αντιστοιχεί στο άρθρο 10 του συμφωνημένο σχεδίου κυρωτικού νόμου,) την αυτονόητη σε κάθε μεγάλη σύμβαση παραχώρησης υποχρέωση της δημόσιας διοίκησης να αποκρίνεται εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος για την χορήγηση έγκρισης μετά από την υποβολή σχετικών μελετών. Η COSCO για να αναλάβει την ευθύνη να εκτελέσει ένα τεράστιο πρόγραμμα επενδύσεων εντός ενός πολύ σύντομου χρονικού διαστήματος, βασίστηκε κυρίως σε αυτή την ασφαλιστική δικλείδα της έγκαιρης έκδοσης των απαιτούμενων εγκρίσεων και αδειών. Η μη ύπαρξη της δεν θα άλλαζε απλά το προσφερόμενο από την εταιρία μας οικονομικό αντάλλαγμα, αλλά θα έθετε εν αμφιβόλω ακόμη και την υποβολή οικονομικής προσφοράς καθώς οι συνέπειες για τον ΟΛΠ σε περίπτωση μη έγκαιρης εκτέλεσης των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι ανυπολόγιστες.

3. Μας αφαιρέθηκε το δικαίωμα να λαμβάνουμε υπόψιν μας, κατά την εφαρμογή των τιμολογιακών μας πολιτικών (κάτι το οποίο αποτελεί υποχρέωση κάθε διοίκησης) την αποτελεσματική εμπορική λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Πειραιά, παρά το γεγονός ότι παρέμεινε η ρητή υποχρέωση για την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας, της ίσης μεταχείρισης και της απαγόρευσης διάκρισης. Την ίδια μάλιστα στιγμή που μας υποχρεώνετε να επιτυγχάνουμε συγκεκριμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες της ΟΛΠ ΑΕ προκειμένου να αποδεικνύουμε διαρκώς την οικονομική ευρωστία της εταιρίας.

4. Έχει διαγράψει την ρητή αναφορά περί μη υποχρέωσης της ΟΛΠ ΑΕ να ακολουθεί, μετά την ιδιωτικοποίηση, τις τυπικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων.

5. Κατέστησε στην πράξη ανενεργό το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου να εκδίδει πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής, καθιστώντας εφαρμοστέες τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, που καμίας απολύτως εφαρμογής δεν τυγχάνουν στα ζητήματα υποδομών που ανήκουν απευθείας στο Ελληνικό Δημόσιο.

6. Αφαίρεσε από το Διαιτητικό Δικαστήριο το δικαίωμα να επιλέγει τον εφαρμοστέο κατά την κρίση του κανόνα κατά την εκδίκαση συγκεκριμένης διαφοράς μεταξύ των συμβαλλομένων μερών και ορίσατε μονομερώς την συμπληρωματική εφαρμογή των διατάξεων του ΑΚ.

7. Υποβάθμισε την ισχύ της ΣΠ έναντι των παράγωγων της συμβάσεων, μέσω της διαγραφή της ρητής αναφοράς περί της υπεροχής της.

Η Cosco ζητά «την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιοδήποτε τρόπο» και επισημαίνει σε παράρτημα τις «διαφοροποιήσεις που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να γίνουν αποδεκτές από την Cosco HK.»

Related Posts

%d bloggers like this: