ZoomNews

Ορατά τα οφέλη από τον συνδυασμό άσκησης και μεσογειακής διατροφής στο καρδιαγγειακό

O συνδυασμός άσκησης και μεσογειακής διατροφής σε υγιή άτομα άνω των 50 ετών, οδηγεί σε ορατά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό έως και ένα χρόνο μετά το τέλος του προγράμματος, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε από ομάδα ερευνητών στα πανεπιστήμια του Sheffield Hallam και του Lincoln του Η. Βασιλείου στο ερευνητικό περιοδικό Microvascular Research.
Ειδικότερα η επιλογή μεσογειακής διατροφής και ένταξη μέτριας άσκησης για 8 εβδομάδες, οδηγεί σε βελτίωση της λειτουργίας των κυττάρων του ενδοθηλίου, σημαντικά μεγαλύτερη απ’ αυτήν που παρατηρείται σε άτομα του ιδίου πληθυσμού που ακολουθούν μόνο ένα πρόγραμμα άσκησης, 12 μήνες μετά το τέλος του προγράμματος.
Τα ενδοθήλια κύτταρα αποτελούν ένα σημαντικότατο κομμάτι του εσωτερικού των αγγείων που επηρεάζονται αρνητικά λόγω της γήρανσης, των οποίων η κακή λειτουργία αποτελεί προπομπό για καρδιαγγειακά νοσήματα. Έτσι η βελτίωση της λειτουργίας του ενδοθηλίου, μπορεί να αποτελεί μόνο καλά νέα, απέναντι στον αγώνα για την μάστιγα των καρδιοαγγειακών νοσημάτων.
Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, η οποία καθοδηγείτο από το Χανιώτη Μάρκο Κλωνιζάκη, Snr. Research Fellow του Πανεπιστημίου Sheffield Hallam, κύριο αίτιο για αυτό το μακροχρόνιο όφελος είναι οι αλλαγές που προκαλούνται σε μοριακό επίπεδο από τη Μεσογειακή διατροφή, που βασίζεται στην κατανάλωση ελαιολάδου, φρούτων, λαχανικών, ψαριών, οσπρίων, προϊόντων ολικής άλεσης, κρασιού και πολύ μικρών ποσοτήτων κόκκινου κρέατος.
«Η διατήρηση της σωστής λειτουργίας του ενθοδηλίου, καθώς μεγαλώνουμε, είναι μεγάλης σημασίας για τη μείωση του κινδύνου των καρδιοαγγειακών νοσημάτων, αφού ο κίνδυνος τους μεγαλώνει με την αύξηση της ηλικίας μας. Γι’ αυτό και τα αποτελέσματα μας είναι πολύ ενθαρρυντικά.
Θα ήταν βέβαια λάθος να πιστέψουμε βέβαια, πως 8 εβδομάδες μέτριας άσκησης και Μεσογειακής διατροφής θα απομακρύνουν τον κίνδυνο των καρδιαγγειακών νοσημάτων και ότι αρκούν για μια παντοτινά καλή υγεία. Δείχνουν όμως τις δυνατότητες που μας παρέχονται από ένα τέτοιο πρόγραμμα, που βασισμένο σε μια «ήπιας προσήλωσης» προσέγγιση, μπορεί να μας δώσει πολλαπλά οφέλη» τόνισε ο Δρ. Μάρκος Κλωνιζάκης.
Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί συνέχεια ενός προγράμματος, απευθυνόμενου σε υγιή άτομα, χωρίς προηγούμενη εμπειρία άσκησης, άνω της ηλικίας των 50 ετών. Στο αρχικό πρόγραμμα οι συμμετέχοντες είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες – η πρώτη ακολούθησε ένα πρόγραμμα ήπιας άσκησης – 2 φορές την εβδομάδα για 8 εβδομάδες, ενώ από τη δεύτερη ζητήθηκε επιπλέον να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα ήπιας προσαρμογής στην Μεσογειακή διατροφή. Τα αρχικά αποτελέσματα έδειξαν μεγαλύτερα καρδιοαγγειακά και μικροαγγειακά οφέλη στα άτομα που ακολούθησαν το συνδυασμό Μεσογειακής διατροφής και ήπιας άσκησης – τα οποία παρέμειναν ορατά και συγκριτικά μεγαλύτερα 12 μήνες μετά.
Η ίδια ερευνητική ομάδα, σε άλλη της επιστημονική δημοσίευση – βασισμένη στην ίδια έρευνα – στο ιατρικό περιοδικό Journal of Nutrition, Health and Aging ανέλυσε τις δυσκολίες και τα πλεονεκτήματα από την εφαρμογή του προγράμματος σε ένα πληθυσμό μη προερχόμενο από Μεσογειακές χώρες, και συνηθισμένο σε μια διαφορετική διατροφική κουλτούρα. Τα συμπεράσματα ήταν εξίσου ενθαρρυντικά, που αποδεικνύουν ότι οι προοπτικές διεύρυνσης της χρήσης της Μεσογειακής διατροφής εκτός Μεσογείου, είναι πολύ μεγάλες με την κατάλληλη προσέγγιση και προετοιμασία.

Related Posts

%d bloggers like this: