ZoomNews

Στους ιταλικούς σιδηροδρόμους περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στα χέρια των ιταλικών σιδηροδρόμων έναντι 45 εκατ. ευρώ, περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, που έκανε δεκτή τη δεσμευτική προσφορά- του μοναδικού υποψηφίου στον τελευταίο διαγωνισμό. «Επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση μίας διαδικασίας, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της» σχολιάζει το ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικότερα, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη, την οικονομική προσφορά που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, την οποία και έκανε δεκτή, καθώς τα 45 εκατ. ευρώ που προβλέπει ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, σημαντικά πάνω από τις αποτιμήσεις που είχαν υποβάλει ανεξάρτητοι αξιολογητές.

Όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις που εκπόνησαν δύο διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, έκανε αποδεκτή δεσμευτική οικονομική προσφορά της εταιρείας για τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ανακήρυξε τη Ferrovie ως προτιμητέο επενδυτή.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.

Η Ferrovie αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική επιχείρηση στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση μίας διαδικασίας, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Επίσης, με την εξέλιξη αυτή, ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους περίπου 750 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στο πλαίσιο του μνημονίου, αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων -περίπου 750 εκατ. ευρώ- που η ΕΕ έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.

Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή αυτών των παράτυπων επιδοτήσεων, που βαρύνουν τον ισολογισμό της εταιρείας.

Τέλος, θετικό αντίκτυπο αναμένεται να έχει η θετική έκβαση της υπόθεσης ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για την ΕΕΣΣΤΥ, για την οποία αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί άμεσα ο διαγωνισμός.

Related Posts

%d bloggers like this: