ZoomNews

Βελτιώστε την υγεία σας περιορίζοντας τα λιπαρά

Παρά τα τόσα αρνητικά που ακούγονται, τα λιπαρά αποτελούν, μαζί με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες τα βασικά θρεπτικά συστατικά της διατροφής. Είναι πηγή ενέργειας, δομικό και λειτουργικό συστατικό των κυττάρων μας και είναι απαραίτητα για την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών A, D, E και Κ. Τελευταίο και πολύ σημαντικό, τα λιπαρά προσθέτουν γεύση στο φαγητό μας.

Για την προάσπιση της καρδιαγγειακής υγείας το μόνο που χρειάζεται είναι η αναγνώρισή τους, προκειμένου να περιορίσουμε τα κορεσμένα και τρανς λιπαρά, επιλέγοντας για παράδειγμα προϊόντα χαμηλών λιπαρών όπως κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά και να εντάξουμε στη διατροφή μας κυρίως φυτικά έλαια και λιπαρά ψάρια. Έτσι

Σύμφωνα με την Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Μαγδαλένα Τσέκου για την επίτευξη αυτού του στόχου μπορούμε:

. Να επιλέγουμε προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. Δεν χρειάζεται να είναι τελείως άπαχα, τα ημίπαχα είναι καλά!

. Να μειώσουμε την κατανάλωση κρέατος επιλέγοντας συχνότερα λευκά κρέατα όπως το κοτόπουλο, η γαλοπούλα και το κουνέλι (χωρίς πέτσα, ή ορατά λίπη).

. Να προτιμάμε το ελαιόλαδο και στο μαγείρεμα, καθώς μετατρέπεται δυσκολότερα σε κορεσμένα και trans σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα φυτικά λίπη.

. Να αποφύγετε το βαθύ τηγάνισμα (deepfrying).

. Να προτιμάτε το ψάρι από το κρέας. Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα, η τσιπούρα κ.ά. είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά, περιέχουν ίσες ποσότητες πρωτεΐνης με το κρέας και προσφέρουν κορεσμό.

. Να εντάξετε στη διατροφή σας τους ξηρούς καρπούς (φυσικούς, ανάλατους) καθώς αποτελούν πλούσια πηγή «καλών» λιπαρών οξέων. Προσοχή όμως στην ποσότητα.

Οι συμβουλές αυτές μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την υγεία σας. Ξεκινήστε σήμερα κιόλας!

Related Posts

%d bloggers like this: